cappuccetto

Friss topikok

  • igig (törölt): Szerencsére Domán a szürke, parasztalsógatyája volt :) Egy kényes mezsgyén mozogtunk a liberális, ... (2010.05.28. 06:57) gyereknek lenni jó
  • csabaildi: @igig: Én még nem láttalak másik pólóban, bocs! De nem baj, a pergolán nem ront!:) Ennyit dolgozni... (2010.05.24. 20:04) pergola
  • csabaildi: Büszke vagyok Bogikára, bárhogy is van ez a drogos dolog!!!... Ezt láttátok otthon, nem tehettek ... (2010.04.26. 20:53) drog
  • igig (törölt): Ő Űrharcos, a Legkeményebb Lány, Ilka Jézus egy személyben (saját bevallása szerint) Zenei ízlése... (2010.04.26. 20:09) Ilka Domonkos kiscsoportos óvodás
  • pipusz: @csabaildi: én nem tudom, hogy másnap milyen, mert csak aznap ettem belőle (2010.03.23. 13:42) Harmadszor is a mákos-marcipánosról

Harmadszor is a mákos-marcipánosról

2010.03.21. 17:03 | pipusz | 4 komment

Hozzávalók:

2,5dl tej

50dkg liszt

4dkg élesztő

7-8dkg cukor

csipetnyi só

1tojás

1citrom reszelt héja

10dkg vaj

20dkg marcipánmassza

50 dkg darált cukrozott mák kevés tejben megfőzve

12dkg rumba áztatott mazsola

10dkg vágott mandula

10dkg porcukor

3-4ek citromlé

a nyújtáshoz liszt

sütőpapír

1. A tejet megmelegítjük. Egy nagy tálba mehet a liszt, annak közepébe mélyedést nyomunk, belemorzsoljuk az élesztőt, kevés tejet öntünk hozzá, elkeverjük némi liszttel és meleg helyen letakarva 15-20 percig kelesztjük. A többi tejjel meg cukorral, a sóval, a tojással meg a citromhéjjal összegyúrjuk, és letakarva 30percig kelesztjük.

2. A vajat megolvaszthuk, majd hűlni hagyjuk. A nagyon apróra kockázott marcipánt 1-2 ek lisztbe forgatjuk. A lisztezett deszkán vékonyra nyújtott tésztát kevés vajjal megkenjük, majd összehajtva ismét kinyújtjuk és megkenjük.A hajtogatást addig ismételjük, amíg a vaj elfogy. Végül a tésztát 35*40cm-es lappá nyújtjuk, és úgy simítjuk rá a mandulával és mazsolával elvegyített mákot, hogy a lap egyik hosszanti oldalán 3cm-es szabad csík maradjon. A marcipánt a töltelékre szórjuk, és kicsit belenyomkodjuk.

3. A megkent hosszanti oldalánál fogva feltekert lapot hosszában az egyik végéig félbevágjuk, és a két részt- a vágással felfelé-összesodorjuk. Átlósan sütőpapírral kibélelt tepsibe fektetjük, és előmelegített sütőben, alulról a 2. sínen, 200fokon 15-20percig, majd 175 fokon 35-40 percig sütjük. Szükség esetén letakarjuk. Végül porcukorból és citromléből kevert mázzal még forrón megkenjük.

 

Az én változatomban nem volt mandula, viszont dupla adag tölteléket tettem bele véletlenül. Ezzel azt sikerült elérnem, hogy a félbevágós résznél elindult a mákáradat, amit nem is nagyon sikerült megállítanom, az összesodrást meg felejtsük el! Örültem és csodálkoztam nagyon, hogy végül egy darabban tudtam a sütőbe tenni, aztán meg győztem takargatni, hogy ne (nagyon) égjen oda. Ja, és porélesztőt használtam meg jó nagy mazsolát.

Címkék: étel

A bejegyzés trackback címe:

https://cappuccetto.blog.hu/api/trackback/id/tr861857009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csabaildi 2010.03.21. 22:22:53

Ez az!!!:)))) Igaz, Andi??? Szerintem Te is össze tudod tekerni, nem gond! Bitang jó!!!

tiffany-andi 2010.03.22. 14:35:34

Köszi!
Hamarosan megsütöm, mert mák imádó vagyok!! Még annyit mondjatok meg, ha áll 1 napot, milyen lesz??

csabaildi 2010.03.22. 22:09:39

@tiffany-andi:
Jobban szelhető és ugyan olyan finom! Igaz, langyosan se kutya... De majd Pipi megírja!

pipusz 2010.03.23. 13:42:16

@csabaildi: én nem tudom, hogy másnap milyen, mert csak aznap ettem belőle
süti beállítások módosítása