cappuccetto

Friss topikok

  • igig (törölt): Szerencsére Domán a szürke, parasztalsógatyája volt :) Egy kényes mezsgyén mozogtunk a liberális, ... (2010.05.28. 06:57) gyereknek lenni jó
  • csabaildi: @igig: Én még nem láttalak másik pólóban, bocs! De nem baj, a pergolán nem ront!:) Ennyit dolgozni... (2010.05.24. 20:04) pergola
  • csabaildi: Büszke vagyok Bogikára, bárhogy is van ez a drogos dolog!!!... Ezt láttátok otthon, nem tehettek ... (2010.04.26. 20:53) drog
  • igig (törölt): Ő Űrharcos, a Legkeményebb Lány, Ilka Jézus egy személyben (saját bevallása szerint) Zenei ízlése... (2010.04.26. 20:09) Ilka Domonkos kiscsoportos óvodás
  • pipusz: @csabaildi: én nem tudom, hogy másnap milyen, mert csak aznap ettem belőle (2010.03.23. 13:42) Harmadszor is a mákos-marcipánosról

A jó szakácskönyv

2010.03.20. 19:48 | pipusz | 2 komment

Nem vagyok különösebben jártas gasztro ügyekben, csak gyakran fellelkesedő amatőrként töltök sok időt a konyhában. Szeretem, hogy hétvégenként barátok, rokonok lepik el a házat, akikkel  együtt főzünk, és jóllakathatom őket. Ezt láttam otthon, és az egyik legjobb dolognak tartom a világon a nagycsaládi, sokbarátos, hangos, estig húzódó lakomákat.

Szeretek szakácskönyveket olvasni, napokig, hetekig ábrándozni a következő 'nagy dobásról', és a manapság megjelenő mérhetetlenül sok kulináris kiadvány könnyen lázba hoz engem is. Aztán egyszer csak gyomorrontást okoz a túláradó mennyiségű negédeskedő, műlazásan (mű)profi ,műfotózott, műremek. Ne menedzseljünk már egy kapros tökfőzeléket, mint valami világsztárt! Biztos finom, de annyi képi és szövegi infót kapok róla 10perc alatt, hogy minden érdeklődés kiveszik belőlem a kaja iránt, mert annyira az arcomba tolják, hogy esélyem sincs magamtól kedvet kapni hozzá. Nem az a baj, hogy megdicsérik és lefotózzák, hanem az, hogy mindezt hogyan teszik. Szerintem az is furcsa, hogy egy felnőtt férfi kihívást érez egy 100muffin receptet tartalmazó könyv fotómunkálataihoz. Mennyei érzés lehet lencsevégre kapni egy citromos muffint cukordrazséval a tetején!

Persze engem is beszippantott a gusztustalan stílus, és van hatszáz borzalmas képem mindenféle finom ételekről. Talán még időben vagyok a teljes elundormányosodásom megakadályozásában, és különösen jó jelnek tekintem, hogy ma ismét elővettem az Anyukámtól annak idején Karácsonyra kapott etalont: Horváth Ilona Szakácskönyv c. örök klasszikusát. Nekem a hatodik utánnyomásból jutott egy példány.Ebben a könyvben-a borítótól eltekintve-egyetlen kép sincs. Viszont van benne több, mint ezer recept valamint gyakorlati útmutatók 'a sertés házi feldolgozásához', rétestészta nyújtásához, edényhasználathoz, a helyes testsúlyarányokhoz, turmixitalokhoz, tartósításhoz, félkész ételekhez, lakomákhoz és egyszerű hétköznapok főzelékeihez. Nem derül ki, hogy H.I. szép asszony-e, van-e családja és barátai, hogy hány országba vetette el szerencsés sorsa, hogy aggódik-e az olvasók vagy a saját testsúlyáért, hogy melyik világhírű séftől leste el ezt vagy azt a fogást. Nem. Ebben a könyvben valóban az ÉTEL a fontos. Szigorú, korrekt, bevezető sztoriktól mentes könyv. Nincs benne semmi nyünyögés vagy képeken egymással szerelembe eső, huncutkodó fogások mindenféle csordogáló levek alatt dizájnolva.

Szóval, ma Horváth Ilonát olvasgattam, és a vacsora szilvás lepény lett meg sliced bacon levelestészta-csíkokba tekerve, sajttal megszórva.Ez utóbbi rohadtul zsíros lett és laktató, legközelebb óvatosabban.... Én állat, persze lefotóztam!...

Címkék: étel

A bejegyzés trackback címe:

https://cappuccetto.blog.hu/api/trackback/id/tr561855257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igig (törölt) 2010.03.21. 06:53:26

Ezt majd a Hagyma' és Banánra is kirakom, jó?

csabaildi 2010.03.21. 17:30:49

És hol a fotó??? Hadd lássuk, milyen egy rohadtul zsíros vacsora! Én szeretem látni!!! Hátha holnapra nem marad!:)))
Mi van a mákos-marcipános recivel??? Itt ácsingózunk érte, úgy "elrontva" kéne!...
süti beállítások módosítása